m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, August 19, 2012

Carrie masih kena kurung lagi... kesian

Dalam blog aku yang lepas, aku ada cerita perihal kucing kami bernama Carrie yang cedera di kaki dan dinasihatkan doktor untuk dikurung, supaya kaki dia tak kena kuman dari tanah atau pasir berak kucing. Setelah hampir seminggu, aku bawak balik Carrie jumpa doktor. Kira macam follow up treatment dengan doktorlah. Aku pergi berdua aje dengan Amier.

Amier sedang bawak Carrie untuk jumpa doktor di klinik.
Aku ingatkan kalau pergi hari weekday kurang orang. Sekali nengok, punyalah ramai manusia dan binatang beratur nak dapatkan rawatan doktor. Yang paling banyak mestilah kucing. Tapi masa kami sampai tu ada sekor anjing sedang dirawat pasal kena buwasir kot, dan ada dua lagi anjing sedang tunggu giliran. Selebihnya kucing. Tapi ada jugaklah beberapa haiwan ekzotik turut beratur seperti gajah, sesumpah, ular anaconda, kura-kura Galapagos dan badak sumbu Sumatera. Jenuh aku nak menunggu giliran kami tiba.

Amier kebosanan menanti giliran.
Bau klinik tu bukan main busuk pulak hari tu. Udara sekitar sangatlah tak menyegarkan. Aku kat situ lama-lama macam nak kena resdung rasanya. Perit hidung aku! Terpaksalah aku pinjam tong gas oksigen kat Hospital Ampang Puteri yang terletak tak jauh dari situ bagi membantu pernafasan aku yang terganggu dek kebusukan klinik tersebut.

Tak boleh letak haiwan peliharaan di atas kaunter, termasuklah labah-labah, kumbang, atau semut sekali pun.
Tunggu punya tunggu akhirnya tibalah giliran Carrie untuk diperiksa doktor. Doktor nengok-nengok kaki Carrie. Dia cuci dengan ubat pencuci luka. Doktor kata sel kulit baru dah terbentuk, tapi lukanya masih belum sepenuhnya tertutup. Doktor kata Carrie masih perlu dikurung. Alamak! Apa nak buat, terpaksalah kami kurung Carrie lagi sampai dia betul-betul sembuh.

Pada 1 Syawal tahun ni, hari raya Aidilfitri, kami bebaskan jugak Carrie. Aku nengok dia macam dah sembuh aje. Carrie dah boleh berlari tanpa terhincut-hincut. Aku periksa lukanya pun dan kering. Okay! Sekarang Carrie dah bebas balik. Bukan main happy betul aku nengok raut muka si Carrie tu. Tapi main jangan kat tengah jalan ya.

Carrie pun bosan jugak tunggu giliran.

No comments:

Post a Comment