m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, June 11, 2012

Time untuk potong...

Cuti sekolah dua minggu rasa macam kejap aje. Tapi sudah cukup lama untuk anak-anak menyimpan rambut menjadi panjang macam rocker stars. Jadi, pada hari Sabtu lepas, aku bawaklah Syahmie dan Amier ke kedai gunting rambut berdekatan. Mau kasi potong itu rambut yang dah mula nak menutup tengkuk. Macam biasa, Syahmie cool aje bila rambutnya dipotong pendek. Sebab Syahmie ni ala-ala belia sikit. Ikut undang-undang dan sangat berdisiplin. Amier pulak, sungguh-sungguh dia tak nak kepalanya dibotakkan. Dulu pernah kena botak beberapa kali. Kengkawan dia kat tadika ketawakan dia. Sekarang ni memang dia tak akan nak botak punya. Tapi kepala Amier lebih senang nak maintain kalau botak, pasal kulit kepalanya senang berkerak macam kelemumur.

Rambut Syahmie sebelum digunting.
Belakang slope, tepi nipis, atas pendek.
Selain Syahmie dan Amier, aku pun tumpang sekakilah potong rambut jugak. Macam biasa, aku akan mintak tukang gunting kasi mesin aku punya kepala, dan bagi trim aku punya misai dan janggut sikit. Jumlah bayaran servis gunting rambut untuk tiga beranak ialah RM30. Boleh tahan jugak harganya. Tak apalah, janji kami semua dah senang hati. Horey!

Amier kalau berambut panjang, muka dia nampak bulat macam bola.
Melentok-lentok leher Amier ketika rambutnya digunting. Pening kepala si penggunting rambut.

No comments:

Post a Comment