m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 13, 2012

Hantar Syahmie balik belajar

Cuti sekolah dua minggu berakhir hari Ahad lalu. Jadi aku kenalah hantar Syahmie balik ke MRSM Gemencheh untuk dia masuk belajar. Kali ni aku ditemani oleh wife aku yang telah beransur sihat. Wanie dan Amier tak nak ikut. Especially Amier. Dia kata nak nengok cerita Boboi Boy musim kedua. Kalau tak dapat tengok, mau melalak dia nanti. Kami pun takut jugak, kot-kot balik rumah agak terlewat nanti.

Kami bertolak ke selatan masa tengah hari. Perjalanan sangat lancar. Kami cuma singgah kat drive-thru' KFC untuk beli ayam goreng dan makan kat dalam kereta. Tempat lain kami tak singgah. Sampai Gemencheh dekat jam empat petang. Banyak barang yang Syahmie bawak dari rumah. Aku tolong dia angkat sampai kat bilik dia, di tingkat yang paling atas. Dan kami pun tak tunggu lama kat situ. Lepas bersalaman dan peluk cium, kami pun beredar. Masa balik ada jugak singgah kat gerai kerepek tepi jalan di Simpang Ampat.

Kat Alor Gajah, durian tengah bermusim nampak gayanya. Geram jugak aku nengok orang jual durian di sana sini. Yang sendirian berhad pun ada jual durian secara kecil-kecilan. Dan harganya pun ada turun sikit. Tapi aku tak singgah beli pun. Aku nak tunggu harga dia jatuh tergolek dog, baru aku nak beli. Kalau durian diisytiharkan sebagai raja buah, siapakah pulak yang menjadi permaisurinya?

Bergambar kenangan.
Anak jauh lebih besar dan tinggi dari mak.
Bergambar sebelah asrama tempat Syahmie tinggal.
Blok asrama Syahmie.
Asrama putera.

No comments:

Post a Comment