m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 13, 2012

Ke hospital lagi - Gelanggang Putera

Hari Isnin lepas aku teman isteri aku jumpa doktor kat Prince Court. Macam biasa, Amier mesti nak ikut. Sebab Amier suka pergi kat hospital yang rupa dia macam hotel 5 bintang. Aku keluar awal sikit dari ofis dan terus jemput wife aku dan Amier kat rumah. Jumpa doktornya taklah lama mana. Menunggu tu aje yang agak lama. Sementara menunggu tu kami makan-makanlah apa-apa yang patut seperti kuih muih dan biskut. Tak ketinggalan, kami juga turut makan angin dan makan hati.

Makan kuih sementara menunggu ubat tiba.
Amier kebosanan.
Esok harinya kami ke hospital Prince Court lagi. Kali ni Amier tak ikut, walaupun sebenarnya dia memang nak ikut. Tapi masa aku balik rumah, dia tengah tidur nyenyak. Jadi kami tak plan nak kacau dia tidur. Kali ni kami bawak Sabriena pulak. Masa dah time untuk Sabriena jumpa doktor. Dr Choy adalah doktor kanak-kanak yang merawat Sabriena masa Sabriena baru dilahirkan dulu. Dr Choy memang ingat betul dengan Sabriena. Katanya, "Dulu masa lahir punya jam, tak nak bunyi. Sekarang banyak bunyi". Sabriena dulukan lahir tak menangis langsung, sampaikan doktor-doktor naik cemas seketika.

Berat Sabriena sekarang ialah .....
Happy aje Sabriena nak jumpa doktor.
Kali ni Sabreina kena dua injection, satu kat peha kanan, dan satu lagi kat peha kiri. Menangis Sabriena ketika kena jab. Lepas tu dia senyap. Sabriena juga ambil ubat untuk mengelakkan dari penyakit Rota Virus. Malam tu Sabriena panas sikit badannya. Mungkin sebab tindakbalas ubat yang diambilnya waktu siang.
 
Sabriena kena bedung biar dia lebih selesa.
Alamak! Perutku macam nak terkucil nih!
Aku sempat menengok-nengok sekeliling hospital Prince Court tu masa tengah tunggu nak ambil ubat. Dia punya finishes memang hebat jugak, yang high end punya barang. Patutlah mahal. Sempatlah jugak aku mengambil gambar pakai BB aku untuk tatapan korang semua. Tapi versi black and white-lah. Biat nampak mistik sikit.

Balcony.
Balcony dan siling.
Siling.
Balcony, siling dan wall cladding.
Cafe tempat kami beli kuih.

No comments:

Post a Comment