m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, January 20, 2014

Kelabau goreng vs. tengalan goreng

27 Oktober 2013 - Ingat tak dulu aku pernah kisahkan pasal ikan-ikan sungai dari spesis kelabau dan tengalan? (Tengalan dan kelabau). Hari tu ikan-ikan ni telah digoreng oleh orang gaji aku. Aku pun sangat excited-lah nak merasa keenakan ikan-ikan sungai yang sangat eksklusif ni. Walaupun telah dipotong-potong dan digoreng sampai melecur kulit ikan tu, aku masih dapat mencam jenis-jenis ikan tu. Bila aku cuil dan makan aje ikan ni, rasa dia........ mmmmmmm..... mmmmalaslah aku nak cerita. Nanti korang terliur pulak. Apa-apa pun aku nak ucapkan terima kasih kepada biras aku Abang Zahid yang telah membagi ikan-ikan ni kepada kami, special dari Sungai Perak. Cuma satu aje pesanan aku, lidah aku ni macam terasa-rasa nak makan ikan temoleh pulak. He he he...

Yang kat kiri tu ikan kelabau. Yang kat kanan tu ikan tengalan. Yang kat tengah tu pun ikan tengalan jugak.

No comments:

Post a Comment