m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, January 25, 2014

Happy birthday Lisa 2013

27 Oktober 2013 - Macam biasa, kami sambut hari lahir adik aku, Lisa kat rumah ala kadar aje. Beli kek dan egg tart. Masak nasi ayam. Dan makan ramai-ramai sekeluarga waktu petang. Kalau tak silap aku, ada kawan-kawan adik aku yang nak belanja dia makan lepas tu. Jadi sebelum dia celebrate dengan kengkawan, dia celebrate dengan kami dululah.

Kek hari jadi kali ini.
Adik aku sedang menunjukkan sesuatu - gosip artis tempatan yang paling meletop!
Dengan kek hari jadi.
Bergambar ramai-ramai.
Menyanyikan lagu-lagu patriotik.
Ambil gambar puas-puas dulu sebelum kek dipotong lumat.
Time to potong kek.
Kek pun dah terpotong.
Ramai-ramai bergambar. Bibik yang ambil gambar.
Potong kek kecil-kecil.
Lepas menyanyi lagu birthday, lagu hari jadi, lagu panjang umur, lagu Negaraku, lagu Ombak Rindu dan lagu Kalau Aku Kaya, api kat lilin pun ditiuplah. Selain dari meniup lilin, ada juga acara meniup belon, tiup wisel dan tiup kipas siling sampai berputar. Lepas tu kek pun dipotonglah. Lepas tu wife aku suruh adik aku suap kek ke mulut ibu dan ayah. Dan lepas tu ibu dan ayah pulak suap kek ke mulut adik aku. Dan seterusnya menyuapkan kek ke mulut ahli keluarga yang lain, ke mulut jiran-jiran tetangga, dan ke mulut kucing-kucing kami yang ada kat rumah. Begitulah kisah sambutan birthday adik aku tempoh hari.

Time untuk menyuap.
Mula-mula giliran ibu dulu.
Satu, dua, aaaammmmmm.....
Mmmmmm.... sedapnya.
Sekarang giliran ayah pulak.
Satu, dua, tiga, empat, lima, enam, aaaaaammmmmm.....
Enaknya.....
Okay, ibu pulak suap kek ke mulut Lisa.
Aaaammmmmm.....
Inilah kek paling tersedap di dunia.
Ayah menyuapkan kek ke mulut Lisa. Satu, dua, tiga, empat,.......... sembilan puluh sembilan, seratus... aaaammmmm....
Happy birthday Lisa!

No comments:

Post a Comment