m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, January 18, 2014

Amier gondolkan rambut

7 Disember 2013 - Buka sekolah lambat lagi sebenarnya. Tapi aku dah bawak Amier ke kedai gunting untuk dipendekkan rambutnya. Amier seboleh mungkin memang tak mahu kepalanya digondolkan. Tapi kami bersungguh-sungguh mahu dia berambut gondol atau hampir botak supaya kerak kelemumur pada rambutnya boleh dihilangkan apabila kepalanya dicuci dan disyampu. Akhirnya Amier mengalah dengan kami. Dia membiarkan tukang gunting rambut memesin kepalanya sampai agak gondol. Aku rasa Amier lebih kelihatan kemas dengan rambut fesyen barunya. Dan kesempatan Amier berkepala gondol ni aku gunakan untuk menyuruhnya kerap syampu rambut agar kepalanya bersih.

Sebelum siap dipotong rambutnya.
Baru-baru ni aku nak suruh Amier botakkan kepalanya lagi. Tapi dia tak mahu. Rambut pendek dia boleh terima. Tapi kepala gondol memang dia tak nak. Tak hensem bagi Amier, kot. Minggu depan rambutnya semakin memanjang dan aku terpaksa bawak Amier ke kedai gunting rambut lagi. Tak taulah style macam mana yang nak aku ketengahkan.

Selepas digunting.  Amier kelihatan lebih kemas penampilannya.

No comments:

Post a Comment