m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, March 6, 2012

Menyusu anak kucing

Balik dari membeli belah dari kedai haiwan peliharaan di Ampang, kami terus menyediakan susu di dalam botol untuk menyusukan anak-anak kucing yang baru berusia beberapa minggu. Anak-anak kucing yang enam ekor tu namanya adalah seperti berikut: Spotty, Guard, Isabel, Snowy, Carrie dan Tempe. Tempe tu aku yang bagi nama. Jadi, kalau aku berasa lapar, aku bolehlah makan tempe. Kan orang Jawa makanannya adalah tempe! He he he...

Kami sumbat puting botol ke dalam mulut anak-anak kucing. Mereka nampak resah. Tak selesa. Kami suakan jugak berkali-kali. Akhirnya ada jugak yang beralah dan terpaksa menghisap susu menggunakan puting siikon, walaupun secara tak rela. Dalam pada tak suka tu ada pulak sekor anak kucing yang mengunyah puting susu tu sampai rabak dibuatnya. Langsung dah tak boleh pakai. Hmmm... ganas pulak yang sekor ni. Itulah pertama kali aku menyusukan binatang. Mereka lebih selesa menyusu terus dari ibu mereka, Snowcat.

Aku sedang paksa Carrie menghisap susu botol.

No comments:

Post a Comment