m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, March 23, 2012

Cuti di Melaka - Philea Resort: Mandian terhebat

Bahagian 4

Apalah makna bercuti bagi anak-anak kalau tak ada sessi mandi-manda kat swimming pool. Dan swimming pool kat Philea Resort memang hebat dengan back-drop pemandangan yang menarik. Dibuat natural macam air terjun semulajadi. Yang paling seronok sekali nak mandi kolam mestilah Amier. Turut mandi sambil menjaga Amier ialah Wanie dan Yana. Aku, isteri, dan Syahmie sekadar duduk di tepi kolam, memerhati dari jauh.

Wanie suka mandi. Hari-hari Wanie mandi.
Lihatlah back-drop nya yang cantik.
Cuaca pagi tu agak panas terik jugak. Kebetulan pulak tak ada payung. Jadi kami kena selubung kepala kami dengan tuala mandi. Bunyi air terjun buatan tu sedikit sebanyak memberikan aura sejuk nyaman kepada kami walaupun sebenarnya matahari sedang memuncak di atas kepala.

Syahmie dah kurang minat mandi kat swimming pool.
Ramai budak-budak yang mandi kolam renang.
Yana kat kolam dalam, Wanie kat kolam cetek, teman Amier.
Aku dan isteri duduk tepi kolam tengah panas.
Farid pun mandi jugak.
Air terjun kat belakang tu yang palling best.
Setelah sekian lama berjemur tengah panas sambil mengawasi anak-anak dari jauh, tiba-tiba ada satu wakaf tepi kolam yang telah dikosongkan oleh tetamu kat situ. Jadi kami pun cepat-cepat mengisi kekosongan wakaf tadi. Punyalah best. Ada tilam, ada kipas angin. Dan sungguh redup kalau berbaring kat situ sambil main I-Pad. Kalau layan boleh terus tertidur nyenyak. Kami bagi masa lebih sikit untuk anak-anak, biar mereka betul-betul puas mandi kolam. Dah agak lama, barulah kami ajak semua balik bilik. Kejap lagi nak makan tengah hari dan berjalan-jalan sekitar kota pulak.

Akhirnya dapat jugak kami berehat di wakaf dingin.
Seronok dapat baring santai dalam wakaf.
Kalau layan boleh terus terlena.
Time untuk balik bilik.
Macam kat Niagara Falls.
Amier yang paling happy bila jumpa kolam renang.
Terlalu panas. Syahmie kena selubung kepala dengan tuala mandi.
Okay. Amier dah puas mandi.

No comments:

Post a Comment