m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, March 31, 2012

Azmi meninggalkan ofis

Sebulan lepas Azmi bagi surat kat Kamal kata dia dah nak resign dari company. Anggota ofis kami makin menyikitlah nampak gayanya. Dulu Abou, kini Azmi. Pergi dua A, masih tinggal 3 A lagi kat ofis - Adi, Ahmad dan Azni. Azmi nak buat umrah bulan April ni dengan keluarga besarnya. Lepas tu dia akan mula bekerja kat tempat baru. 

Biasanya kalau ada staf nak tinggalkan ofis, kami akan buat makan-makan. Ofis yang belanja makan. Tapi kali ni dah tukar trend sikit. Oleh kerana ofis dah agak kekeringan, maka Azmi pulak yang belanja kitorang makan. Kami okay aje. Orang nak belanja makan, kami terima dengan hati terbuka. So, lepas solat Jumaat, kami semua makan kat restoran sup utara. Azmi tak kata pun dia nak belanja. Tapi bila time bayar, dia kata, "Tauke! Hari ni saya belanja semua orang. Satu kedai saya belanja!" Terima kasih daun keladi. Lain masa belanja lagi.

Azmi ni seorang yang warak dan rendah diri. Sanggup kerja sampai pagi buta kalau nak habiskan kerja yang urgent. Kira satu kehilangan besar jugak bagi ofis kami. Semoga Azmi akan menemui kejayaan yang lebih hebat selepas pulang dari mengerjakan umrah nanti. Dan kalau ada rezki, mungkin Azmi boleh join balik dengan team ofis ni satu hari nanti. Terima kasih, Azmi.

No comments:

Post a Comment