m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, December 20, 2011

Meratah kambing segar

Malam semalam kami dapat undangan makan kambing golek dari kengkawan kat Drilling Department. Lepas solat maghrib, lepas ambil anak-anak dari tempat mengaji, kami pun terus menghala ke Restoran Mak Tim kat Keramat. Dah ramai kengkawan yang berkumpul dan menjamu selera. Tanpa membuang masa, aku, isteri dan anak-anak terus menerpa ke tempat makanan dihidang. Nasi beriyani ayam dan kambing golek hebat kami ambil dan menikmati kesedapannya.

Kambing ini masih mengembek ketika digolekkan di atas bara api.
Habis satu pinggan. Next, pinggan kedua pulak.
Amier tengah konsentrasi makan kentang lenyek.
Menjamah kambing golek.
Sebenarnya, jamuan ringkas ini diadakan bagi meraikan sahabat kami, Bakri yang akan meninggalkan company tak lama lagi untuk bekerja di tempat yang baru. Majlis ini juga telah ditaja bersama oleh Juanih dan Muzily. Itulah yang telah kami diberi tahu. Kebetulan malam tadi aku dah makan nasi kat rumah. Jadi sewaktu kat jamuan, aku telah agak kenyang dan tak mampu nak makan banyak-banyak. Kepala pulak tengah agak pening-pening lalat. Padahal, gambing golek segar yang disajikan merupakan kegemaran aku anak beranak sepanjang zaman. Kambing golek tu sangatlah segar dibawa dari ladang, hinggakan sewaktu petugas memotong-motong kambing, masih terdengar suara kambing sedang mengembek.

Keluarga Juanih, penaja bersama.
Amier makan dengan penuh semangat.
Chih Chiang dan Zack sedang mendapatkan makanan subsidi.
Sam dan Roslan bersembang pasal jenis-jenis kambing di dunia.
Brother Hashim terduduk kekenyangan.
Kepada yang sponsor, Juanih dan Muzily, kami ucapkan berbanyak terima kasih. Semoga rezeki kalian lebih murah dan berkat. Kepada Bakri, selamat maju jaya dan semoga lebih berjaya di tempat kerja yang baru nanti.

Muzily (penaja bersama) dan Mavis.
Bakri (yang diraikan) dan Kak Pah.
Keluarga Bakri.
G-Ha, Ratu, Azleen dan baby Zack.
Bani tengah concentrate makan nasi beriyani dan kambing. Masa ni tak boleh ditegur, nanti hilang fokus.
Pak Tib yang sentiasa nampak hensem.
George dan Hairy baru habis makan.
Fadzal kejap lagi nak tambah sepinggan kambing golek.
Hanif gembira pasal dia dapat makan kambing yang diidam-idamkan selama berkurun lamanya.
Amier makan dengan sangat lahap sekali. Kambing, kentang lenyek, nasi, ayam, papadom, air sirap limau, semua dia bedal sampai licin. Bila dah kenyang, barulah Amier mintak nak balik rumah. Tak sempat kami duduk lebih lama untuk bersembang-sembang dengan teman-teman. Sekali lagi, terima kasih dan selamat maju jaya.

Amier dengan penutup juadah - air sirap limau power!

No comments:

Post a Comment