m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, December 12, 2011

Kembali ke zaman dulu-dulu

Setelah agak lama jadual tenisku menjadi tak menentu kerana kesibukan aku dan abang Hj Nordin, maka akhirnya aku telah memutuskan untuk membuat tempahan sendiri court tenis kat Titiwangsa. Hari Ahad semalam aku bawak Syahmie dan Wanie untuk training tenis. Kali ni coach-nya adalah aku sendiri. Free of charge. Hampir satu jam aku coach anak-anak aku. Syahmie dah agak advance. Wanie masih mengambil masa sedikit untuk memahami rentak lantunan bola tenis. Perjalanan mereka masih jauh, tapi kalau terus digilap pasti boleh jadi sparring partners aku.

Jam 9 pagi, tempoh sewa court aku tamat. Datang seorang pemain tenis keturunan Cina bernama Edward masuk ke gelanggang. Kawan-kawannya yang sepatutnya datang masih belum datang. Aku dan Edward main stroke dulu. Lepas tu Edward ajak aku main kira. Aku tau, aku sure akan kalah pasal stamina aku tak seberapa kalau main single. Seperti dijangka, aku tewas 0-6. Tak lama lepas tu, kawan Edward datang. Goh namanya. Kami setuju untuk team-up lawan Edward sorang-sorang. Perlawanan pada mulanya seakan-akan berpihak kepada Edward. Tapi aku dan Goh masih bertahan. Dan akhirnya kami dapat menyamakan kedudukan menjadi 3-3.

Kawan tenis lamaku yang hebat, Foong tiba-tiba datang menempel nak tumpang main. Aku partner dengan Foong. Sementera Goh dengan Edward. Perlawanan bermula sengit. Tapi kemenangan set pertama 6-3 milik aku dan Foong. Foong betul-betul menunjukkan taringnya yang sangat tajam bak taring singa yang diasah dengan sharperner pensel. Di set kedua, kami lebih konfiden. Dan kami menang lebih mudah 6-1. Edward ambil nombor telefon aku dan Foong. Nak ajak kami main lagi lain kali. Aku puas dapat main double macam time dulu-dulu. Dan lebih puas lagi pasal menang kedua-dua set.

Wanie dan Syahmie.

Semangat berkobar-kobar.

No comments:

Post a Comment