m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, December 19, 2011

Mencipta juara di usia muda

Court dah ditempah minggu sudah. Tiba hari Ahad pagi, kenalah kami bangun awal untuk bersiap-siap pergi training main tennis kat Tasik Titiwangsa. Entah macam mana pagi tu aku bangun agak terlewat sikit. Anak-anak aku pun macam tu jugak. Kelam kabut kami bersiap dan hanya tiba di gelangang jam 8.30 pagi. Lewat setengah jam. Masa aku memandu kereta keluar rumah aje aku macam dah rasa pagi ni punya session akan berlangsung agak hambar. Tak sempat nak buat overall punya stretching, aku dah suruh anak-anak aku berlatih memukul bola forehand dan backhand. Syahmie tak ada masalah nak memukul bola forehand. Wanie nampaknya macam kurang bersemangat sikit. Aku kerah jugak tenaga mereka. Kemudian buat latihan backhand. Yang ini memang lebih susah sebenarnya. Tapi Syahmie dapat memukul target dengan lebih tepat. Tapi footwork dia macam kelam kabut sikit. Tak berapa stable. Wanie ada masalah nak coordinate lantunan bola yang menuju ke arahnya. Tapi masa buat pukulan backhand, footwork-nya lebih stabil. Memanglah makan masa sikit. Aku sendiri pun makan bertahun-tahun nak betulkan footwork dan topspin. Pun masih tak konsisten lagi. Inikan pulak anak-anak aku yang baru beberapa sessi menjinakkan diri dengan permainan tenis.

Lepas training Syahmie dan Wanie, kini tiba giliran aku pulak untuk main. Yang join aku ialah abang Hj Nordin, Abang Murad dan Helmi. Seperti firasat aku tadi, permainan aku sangat hambar. Macam tak puas main pasal banyak sangat buat unforced error. Ingatkan nak extend lagi sejam, tapi tiba-tiba jam 10 pagi dah ada orang lain yang booking court. Apa yang aku boleh buat hanyalah balik ke rumah.

Coach Adi dan Syahmie.

Coach Adi dan Wanie.

No comments:

Post a Comment