m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, October 1, 2011

Transformers kat Kampung Baru

Tengah hari tadi aku sekeluarga pergi satu jemputan orang kahwin kat Jalan Raja Uda, Kampung Baru. Punyalah ramai orang datang. Nak parking kereta pun susah. Jauh aku kena drive barulah jumpa tempat letak kereta yang kosong kat bahu jalan. Sebelum tu aku dah turunkan mak, ayah, wife dan dua orang anak aku kat depan rumah pengantin. Cuma Amier sorang aje yang teman aku cari parking kereta.

Lepas parking tu aku pun pimpin tangan Amier berjalan ke arah rumah pengantin yang agak jauh. Aku kata kat Amier, "Jalan kat tempat pejalan kaki nilah, baru lebih selamat. Pasal kereta kat sini banyak dan laju". Baru berjalan beberapa langkah atas laluan pejalan kaki tu, aku ternampak ada satu lori menghalang laluan aku. Setahu aku laluan seumpama ini adalah untuk "pejalan kaki" bukan untuk "kenderaan". Lalu aku menyangkakan itu adalah robot Transformer yang kejap lagi nak tukar jadi robot. Jadi aku pun tunggulah sampai lori tu jadi robot. Mungkin lepas jadi robot barulah dia nak jalan kaki. Setelah beberapa jam menunggu, lori tu masih diam macam tu jugak tanpa berubah. Aku tak puas hati. Aku hampiri lori tadi dan amat-amati badan lori tu, kot-kot ada lambang Autobots atau Decepticons. Nyata tak ada. Maknanya ada orang parking lori betullah kat atas laluan pejalan kaki.

Hmmmm.... Lain kali panggil aje laluan ni sebagai tempat parkir lori. Ada laluan pejalan kaki pun bukan pejalan kaki boleh gunakan. Makhluk lain yang gunakan. (Aku tak nengok pulak dalam enjin dia kalau-kalau ada logo Trasformers).

Dari belakang lori ni memang ada iras-iras anak Optimus Prime.

No comments:

Post a Comment