m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, October 23, 2011

Menang besar! Menang besar!

Sabtu lepas aku memang dah ternanti-nanti nak main tenis dengan geng-geng veteran ku. Aku kontek abang Hj Nordin tanya dia ada booking tenis ke? Maklumlah, sekarang abang Hj Nordin dah sibuk sikit. Dia kerja malam jadi operator McDonald's. Tak lama kemudian aku dapat reply sms dari abang Hj Nordin. Katanya ada booking di Tasik Titiwangsa. Jadi, awal pagi lagi aku dah ke sana untuk memanaskan badan di gelanggang. 

Minggu lepas ada buat kenduri. Jadi aku tak dapat hadir. Bulan ni memang aku tak main badminton pulak. Jadi kalau dapat sesekali peluang bersukan memang aku tak nak lepaskan. Rupanya yang booking court bukan lagi abang Hj Nordin. Tapi abang Aziz. Tak kisahlah siapa-siapa pun. Janji dapat main. 

Sejak aku stop main badminton untuk seketika waktu ni, kawalan permainan tenis aku lebih baik. Takdalah lagi tangan tu keliru nak swing macam tenis atau swing macam badminton. Tapi aku dah tak balun bola kuat-kuat lagi macam dulu. Pasal kalau balun kuat-kuat bola tenis selalunya tersasar. Dah selalu main dengan orang veteran, main pun macam orang veteran jugaklah. Pukul slow-slow, tapi biar masuk gelanggang dan hantaran yang tepat. Itulah yang aku buat dalam permainan semalam.

Yang paling mengejutkan ialah apabila aku dan abang haji Nordin dapat kalahkan abang Aziz yang partner dengan jagoan tenis group kami-Foong dengan mata 6-0. Mula-mula kami kalah 2-6. Lepas tu second set balas dendam, terus menang besar. Kedua-dua kami tak percaya dengan kemenangan itu. Tapi sebenarnya abang Aziz dah penat sangat. Tangan dia pun sakit pasal accident motor. Anyway, aku memang bangga dengan kemenangan semalam. Jalan balik rumah pun terkengkang-kengkang pasal kembang...

Abang Hj Nordin dan abang Aziz.

No comments:

Post a Comment