m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Saturday, October 22, 2011

Pergi haji

Pergi haji kat Makkah. Semua ummat Islam yang mampu wajib buat haji. Selasa lalu aku sekeluarga hantar adik aku kat Tabung Haji Kelana Jaya pasal dia nak pergi haji. Aku balik ofis pun awal sikit. Lepas solat asar baru kami berangkat ke rumah adik aku. Berkumpul kat situ untuk seketika sebelum kami bertolak ke Kelana Jaya jam 6.30 petang.

Jalan dari Damansara ke Kelana Jaya punyalah jam teruk. Memang tengah time orang balik kerja. Bersusun kereta kat lebuh raya LDP. Tiga kereta semuanya. Anding tolong drive adik aku. Lagi dua kereta dipandu oleh aku dan abang ipar aku. Mula-mula nak konvoi. Tapi tiba-tiba adik aku dapat telefon dari ejen dia suruh sampai kat Tabung Haji cepat-cepat. Jadi Anding terpaksalah pecut meninggalkan kami semua di belakang. Aku yang lead abang ipar aku dah hilang arah. Kat tengah-tengah traffic jam tu siap sesatlah pulak lagi. Terpaksa buat u-turn. Akhirnya sampai jugak kat destinasi. Lepas solat maghrib kat hujung-hujung waktu kami pun berkumpul kat tempat adik aku menunggu. Sempatlah jugak kami sembang-sembang anak-beranak sebelum kami meninggalkan Kelana Jaya untuk pulang ke rumah. Semoga adik aku dan semua jemaah haji selamat mengerjakan haji dan mendapat haji yang mabrur. Amin.

Beg haji warna purple.

Bergambar dengan kakak dan isteriku.

Ramai betul orang. Tapi lebih ramai yang menghantar daripada yang pergi haji.

Dengan Anding.

No comments:

Post a Comment