m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, October 3, 2011

Sempena Malaysia Open ATP

Setiap hujung minggu biasanya abang Haji Nordin akan sms kat semua orang-jam berapa dan kat mana main tenis. Pasal dialah orangnya yang buat booking dan tukang coordinate semua players. Weekend baru ni abang Hj Nordin tak da kat KL. Jadi aku pesan kat dia suruh booking-kan kat mana-mana yang senang. Lalu abang Hj Nordin telah tempah court kat Jalan Jelatek hari Ahad dari jam 8-10 pagi.

Aku kontek kengkawan tenis. Ramai yang ada hal. Yang kofim nak datang cuma Bob dan abang Aziz. Itu pun pada hari Ahadnya, abang Aziz terpaksa bertugas. Tinggallah aku dan Bob terpaksa main single. Al-maklumlah kalau dah single tu memang penat bebenorlah jawabnya. Tapi sebenarnya Bob sampai pun agak lambat. Jadi aku gunakan kesempatan ini untuk train Syahmie main tenis. Dulu dia pernah coaching. Nampak gayanya Syahmie masih boleh pukul bola lagi. Cuma nak kena asah sikit. Dengan teknik yang betul dan latihan yang konsisten, pasti Syahmie lepas ni boleh sparring dengan aku pulak.

Main single ni yang penting stamina kena kuat. Pukulan kena konsisten. Dua-dua tu memang kurang pada diri aku. Jadi dengan mudah Bob mengalahkan aku 0-6, 3-6. Cuaca masa tu tak berapa panas. Jadi aku tahan jugaklah main. Kalau panas sangat, memang kejap aje aku dah surrender. Minggu depan abang Hj Nordin ada kat KL dah. Bolehlah main double macam selalu gamaknya.

Aku dan Bob. Bob badan je besar, tapi aktif bersukan.

Syahmie dan Bob.

No comments:

Post a Comment