m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, February 7, 2013

Tenis dan anak-anak buahku

Kalau aku ada banyak masa terluang, aku nak ada satu sessi bermain tenis dengan kengkawanku yang hebat bermain tenis, dan satu sessi lagi bersama anak-anak buahku yang baru nak berjinak-jinak dengan sukan tenis. Dua sessi ni dalam masa seminggu. Tapi masa lapang aku tak terluang banyak macam tu. Jadi aku pilih untuk bermain dengan kengkawanku yang memang telah terlatih untuk bermain tenis dengan agak baik.

Dalam banyak-banyak anak buah, ada sorang anak buah aku yang boleh bermain tenis dengan kadar yang sederhana. Nama dia Syafiq, masih bujang, dengan pekerjaan yang hebat, perangai yang menyenangkan, muka yang hensem... Eh! Ini bukan borang cari jodoh daaaa... Okay. Berbalik kepada cerita main tenis. Dia sorang aje yang nampaknya okay bila main tenis. Yang lain-lain tu baru nak mencuba-cuba. Tetapi sepanjang aku men-training anak-anak buah aku, aku rasa Faiisal dan Hidayat pun ada potensi jugak nak jadi pemain hebat. Cuma peluang untuk beraksi aje yang tak ada. Pasal aku kena selalu main dengan pemain yang setaraf atau yang lebih baik dari aku untuk meningkatkan mutu permainan aku. Tapi aku memang berharap sangat, satu hari nanti, aku boleh menjadikan anak-anak buah aku pemain-pemain tenis yang berkaliber dan bertaraf dunia. Eh! Tak nak dunialah! Aku nak jadikan anak-anak buahku pemain bertaraf planet dan alam semesta. Barulah lagi hebat!

Dari kiri: Haris Sabah, Abang Aziz, Syafiq dan Abang Haris TNB.

No comments:

Post a Comment