m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, February 12, 2013

Pulun excercise back-to-back

Sebelum cuti Maulidurrasul hari tu, kami saudara-mara dok main badminton kat Dewan Ampang Jaya macam biasa. Entah kenapa, permainan pada malam tu sangat memenatkan. Peluh mencucur deras sampaikan dewan mengalami banjir kilat. Dan terowong SMART telah tak semena-mena terpaksa ditutup seketika untuk operasi banjir kilat, akibat peluh kami yang terlalu mencurah-curah itu. Nak katakan rally panjang, tak jugak. Tapi semua orang main memang banyak berpeluh, dan sangat letih! Tapi bila keadaan macam tu berlaku, mamanglah sangat puas bagi kami semua. Lebih seronok daripada bermain badminton yang tidak penat dan tidak berpeluh langsung. Sessi badminton malam tu tamat jam 12 tengah malam.

Kois, Amin, Faiisal, Akid dan Ali keletihan yang amat sangat.
Esok paginya, kira-kira jam 8 pagi, aku telah sampai pulak kat Titiwangsa untuk main tenis dengan rakan-rakan ku pulak. Masa tu tengah cuti Malulidurrasul lah. Orang lain dok berselawat, aku dok berselawat dalam court-lah gamaknya. Kengkawanku yang lain tak dapat datang. Yang hadir pada hari tu cuma Abang Haji Nordin aje. Nasib baik jugaklah dia ajak dua orang student dia sekali. Sorang budak Form 4. Nama dia Sarah. Sorang lagi Form 3 kot. Nama dia Fadlin. Fadlin datang dengan bapak dia. Nama bapak dia Hassan. Tapi bukan Sarjan Hassan yang lawan Jepun tu. Sarah main tenis agak terer jugaklah. Walaupun badan dia kecil, tapi pukulan dia boleh tahan jugak. Baik forehand, maupun back hand. Kedua-duanya power. Fadlin pulak, tak berapa konsisten. Ada kalanya okay, ada kalanya kelam kabut. Tapi bapak Fadlin, Hassan memang sangat terer. Dia pun pernah coach budak jugak rupanya. Patutlah sangat hebat.

Dari kiri: Fadlin, Abang Haji Nordin, Sarah dan Hassan.
Kami ambil peluang untuk main double. Aku partner dengan Sarah lawan Fadlin dan Hassan. Aku kalah jugak akhirnya. Tak apalah. Setidak-tidaknya, Hassan ada jugak bagi aku sedikit pointers untuk aku memantapkan lagi permainan aku. Maklumlah, coach Hassan memanglah tau cara-cara dan teknik untuk membuat pukulan yang hebat. 

Ada satu perkara yang aku suka pasal main tenis ni, cepat dapat kawan. Kelompok pemain tenis tak sebegitu ramai macam kelompok pemain badminton. Jadi, antara satu sama lain kami memang saling mengenali. Kalau tak kenal nama pun, at least kami kenal muka. Baru dua hari lepas, aku dapat lagi kawan baru, yang terdiri dari budak-budak muda yang hebat bermain tenis. Mereka adalah Faizal, Awang dan Haini. Hujung minggu ni mereka ada main tournament kat Titiwangsa. Kalau takda hal, boleh jugak aku jengah sekejap untuk memberi sokongan padu kepada kengkawan baru aku tu.

Fadlin, Abang Haji Nordin, Sarah dan Hassan sedang bersedia untuk berentap di gelanggang.



No comments:

Post a Comment