m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, September 11, 2012

6 Syawal 2012: Sumbangan di musim raya

Yang aku perasan, kalau kami pergi apa-apa majlis kat Kalumpang, mesti ada sessi karaoke. Dan waktu tulah biasanya hujan turun dengan lebatnya. Katak saling sahut menyahut. Kalau menyanyi siang, hujanlah siang. Kalau menyanyi malam, hujanlah malam. Adakah ia satu kebetulan?

Adik dan kakak menyanyikan lagu "Kakak Dan Adik".
Koir kebangsaan turut dijemput khas untuk menyanyikan lagu patriotik.
Pastinya aku tak nak ketinggalan. Dan kalau ada DJ pun, DJ tak pernah kata, "Dijemput Encik Adi untuk mendendangkan lagu," tetapi dia akan cakap, "Dijemput Encik Adi untuk menyumbangkan lagu". Untuk tidak menghampakan permintaan itu, terpaksalah aku "menyumbangkan" lagu. Lagu key C, aku akan nyanyi key E# minor. Lagu key G, aku akan nyanyi key B7 major sustain. Janji ade munyi, bak kata sesetengah orang tu. 

Aku sedang memberikan motivasi kepada para pelajar yang akan ambil peperiksaan UPSR tahun ni (cover line).
Bersama Zuan yang sedang berdendang lagu "My Way".
Berdendang memang menyeronokkan. Yang mendengar dendangan itu yang aku tak tau perasaan mereka macam mana. Diharap masing-masing mempunyai telinga kebal untuk menapis dan menepis segala bunyi-bunyian yang tak berkenan di hati. Nak buat macam mana, itulah adat bermajlis di Kalumpang Resort.

Zuan dan alunan suaranya.

No comments:

Post a Comment