m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, September 19, 2012

13 Syawal 2012: Majlis 3 dalam 1 Aishah

Masih lagi beraya pada Syawal ke-13. Dari rumah Azleen, kami terus meluru ke rumah Aishah. Inilah first time kami beraya di rumah Aishah. Nampak suasana agak meriah, walaupun kami tiba sangat lewat sebelah petang. Hiasan meja dan kerusi pun kira hebat jugak. Mula-mula kami tak endahkan perkara tu semua. Kami terus duduk dan makan makanan yang terhidang. Ada beberapa juadah yang menarik perhatian kami untuk mencuba jamah.

Kami siap dapat goodies bags lagi.
Sambil menjamah kuih-muih.
Ada teh tarik yang menjadi kegemaran kami sekeluarga.
Setelah beberapa ketika, barulah kami dapat berbual agak lama dengan Aishah dan suaminya. Barulah kami tau, rupanya majlis pada hari tu, bukanlah semata-mata open house, tetapi ada majlis aqiqah, ada majlis kahwin, ada majlis cukur jambul, ada majlis bertunang, ada majlis annual dinner, ada majlis penyampaian hadiah, ada majlis konvokesyen dan entah macam-macam majlis lagi yang telah digabungkan dalam satu hari. Senang buat macam tu. (Sebenarnya aku pun tak ingat majlis apa yang telah digabungkan tu). Oooohhhh... patutlah nampak macam grand sikit...

Amier makan kuih dalam mangkuk.
Setelah berbual lebih kurang dengan tuan rumah yang peramah, kami pun mengundurkan diri dengan jalan mengundur sampailah kami tiba di rumah. Masa tu perut dah nak mula merekah pasal dah banyak sangat makan kat berpuluh-puluh rumah yang telah kami pergi sebelum ini. Tapi misi perayaan kami masih belum tamat lagi. Ada lagi rumah yang kami kena pergi meraikannya.

Bergambar dengan tuan rumah.
Apakah perbezaan gambar ni dengan gambar di atas? (Tak termasuk skema warna).

No comments:

Post a Comment