m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, September 21, 2012

12 Syawal 2012: Mencari Jalil di Puncak Jalil

Pada hari ke-12 Syawal, kami beraya di beberapa buah rumah. Salah satu rumah yang kami pergi ialah rumah kawan kami, Jalil. Rumah Jalil terletak di Puncak Jalil, yang tak jauh dari Bukit Jalil. Aku rasa, masa mula-mula nak beli rumah dulu, mesti Jalil dah plan nak cari satu kawasan perumahan yang sama dengan nama dia. Nasib baik ada kawasan Puncak Jalil ni. Kalau tak, mesti dia bingung nak duduk kat mana.

Syahmie makan lemang dan rendang.
Wanie pulak makan rendang dengan lemang.
Anak perempuan Jalil ni jugaklah yang sekarang membela salah seekor kucing kami dulu - Spottie. Spottie memang dijaga dengan baik sekali. Siap mandi, sabun, syampu, spa, sauna, pergi gym, salon, massage dan pakai baju cantik-cantik. Tak menyesal kami serahkan Spottie pada tuan yang sangat prihatin terhadap welfare Spottie. Tapi aku tak berkesempatan jumpa Spottie masa datang hari tu, pasal dia duduk kat dalam bilik. Macam mana pun, isteri aku, Wanie dan Amier berpeluang bermain-main dengan Spottie untuk seketika.

Kami makan sedikit juadah yang terhidang sebelum pulang. Masa tu dah lewat petang. Ada dua bijik rumah lagi yang kami kena pergi beraya. Kedua-dua rumah tu terletak jauh dari Puncak Jalil. Kami kena bergerak segera.

Bergambar dengan wife Jalil.
Mendukung Spottie.
Spottie nampak berisi. Senang hatilah tu...

No comments:

Post a Comment