m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, July 17, 2012

Perkahwinan Siti & Anuar: Menjemput kanak-kanak tahfiz

Bahagian 5

Bagi meraikan kedua mempelai Siti dan Anuar, kami turut menjemput kanak-kanak tahfiz dari sebuah pondok tahfiz yang berdekatan. Ia terletak di Sungai Serai dan nama pusat pengajiannya ialah Pusat Pendidikan Taqwa Genius. Pelajar kat situ ada lebih 50 orang. Tapi yang datang ke majlis kami cuma dalam sekitar 20 hingga 30 orang aje. Jadi yang menjemput mereka ialah aku (bawak Exora) dan Akid (bawak Hilux). Pergi ambil pelajar-pelajar ni yang berusia di antara 12 hingga 16 tahun sebanyak dua trip. Nasib baik badan budak-budak tu kecil-kecil. Kalau badan semua semangat, kena ulang sampai tiga empat trip kot.

Pondok tahfiz Pusat Pendidikan Taqwa Genius.
Ceria dapat naik Hilux yang dipandu oleh Akid.
Perjalanan ke pondok tahfiz ni, walaupun dekat tapi agak adventurous. Kena lalu lapan atau tujuh buah kolam ikan (ini yang buat aku geram nak mancing ni) dan kena lalu lorong yang sempit. Suasana kat situ agak nyaman, pasal dia macam belukar sikit. Pusat pendidikan ni ada buat ternak ikan tilapia merah, tilapia hitam, keli dan haruan serta ada jugak ternak ayam itik. Ada sorang pelajar yang senior sikit tu, dia yang mengawasi pelajar-pelajar yang lebih junior. Pelajar senior yang sorang ni bukan main garang betul dengan adik-adik dia. Tapi bila bercakap dengan aku, sangat berbahasa dan santun. Bagus betul. Pelajar tu kata ni bukan pondok tahfiz. Mungkin sekolah agama biasa kot.

Sangat teruja dapat duduk kat bahagian belakang Hilux.
Sangat padat.
Setelah habis kenduri, kami jugaklah yang menghantar mereka pulang ke pondok mereka. Aku pergi satu trip aje. Yang selebihnya, Akid yang hantar. Nampak diorang semua happy masa datang kat majlis kami. Kami pun happy nengok mereka happy.

Laluan yang sempit dan mencabar di sebelah kolam ikan.

No comments:

Post a Comment