m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, July 19, 2012

Jalan-jalan cari makan kat Kajang

Pada hari Ahad lepas, orang gaji aku keluar pergi shopping dengan pakciknya yang jugak bekerja kat Malaysia. Jadi tengah hari tu kami sekeluarga makan kat luarlah. Kebetulan kakak aku pun nak jenguk anak dia kat Kajang. Jadi kami semua dah setuju nak makan siang kat kawasan Kajang aje. Lepas solat zuhur, kami pun keluar menghala ke Sungai Ramal, Kajang. Lepas ambil anak buahku, Yana, kami terus ke sebuah restoran dekat sebelah highway yang bernama Restoran Yus - Sate Kajang.

Bahagian hadapan Restoran Yus.
Bermain dengan jam sementara menunggu makanan tiba.
Kakak aku sedang order makanan pakai telefon.
Ayah aku sedang khusyuk melihat menu untuk dipilih.
Signboard restoran tu taklah menarik. Tapi suasana kat dalamnya kira okay jugaklah. Kami pun mula memesan makanan. Aku order kuetiau ladna dan air lai chi kang. Selain dari tu, ada juga di antara kami yang order makanan-makanan lain seperti mi jawa, mi rebus, sate, nasi ayam, dan macam-macam lagi. Bila makanan sampai, kami pun makanlah. Meh aku kisahkan sikit pasal makanan kat sini. Tempat ni memang tak nampak glamer langsung. Tapi masakannya agak enak jugak. Kuetiau ladna yang aku order tu pun rasa dia best. Aku turut rasa masakan-masakan lain. Pun sedap berkhasiat jugak. Dan satenya... pun lebih sedap dari sesetengah sate yang lebih popular dari sate kat sini. (Tapi tak lawan sate Ampang Jaya). Kalau korang tanya aku, aku memang boleh rekomen korang makan kat sini. Pilihan menu makanannya jugak banyak. Sampai pening nak pilih makanan yang mana satu. Try-lah!

Happy menunggu makanan.
Kami berlapan semuanya, termasuk baby Sabriena.
Bau makanan dah mula menusuk ke hidung-hidung kami.
Wanie dan Amier order nasi ayam. Yang ini aku tak sempat rasa.
Sessi makan bermula.
Sedang menikmati juadah.
Yana jaga Sabriena.
Wanie suka makan sate. Hari-hari Wanie makan sate.

No comments:

Post a Comment