m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, July 13, 2015

Naresh dan Ali pulang ke India

29 Mei 2015 -Tarikh ini adalah tarikh terakhir dua orang kawan kami dari India bekerja di ofis. Lepas ni mereka kena balik ke negara masing-masing di India. Mereka merupakan Engineer Mekanikal dan Civil. Tapi kena buat kerja Architecture pasal team Architecture tak cukup orang pada masa tu. Mula-mula buat kerja Architecture, ada jugak yang agak kekok. Lama-lama semua berjalan lancar. 

Di antara keduanya, Naresh lah yang lebih peramah. Cuma kekadang terlebih peramah. Dan dia sangat cekap dalam penggunaan software Autocad. Selalu jugak kami jumpa dan consult dia untuk menyelesaikan isu-isu yang bersangkutan dengan penggunaan Autocad. Kejap aje nanti dia solve-kan masalah kami. Tapi ilmu Autocad tu dia tak nak ajar sangat kat kami. Sekarang bila dia dah balik kampung, letih jugak kami nak cari jalan untuk menyelesaikan problem yang timbul ketika menggunakan software ini. Nak buat macam mana. Kena belajar sendirilah.


Seorang lagi bernama Feroz Ali. Tapi kami panggil dia Ali aje. Dia ni seorang Muslim. Balik kampung ni katanya dia nak berkahwin. Hari tu dia ada hantar dalam Whatsapp gambar dia berkahwin. Tahniah buat Ali. Kalau lain kali dia datang lagi ke Malaysia, mungkin dia boleh bawak anak dia yang sulong sekali. Ali jenis tak banyak cakap. Kalau dia bercakap pun biasanya aku tak berapa boleh nak faham sangat. Bukannya dia bercakap bahasa Tamil dengan aku. Dia bercakap bahasa Inggeris, tapi versi Tamil. Macam mana tu ah? He he... Apa-apa pun semoga perkahwinan beliau penuh barokah dan sentiasa dalam rahmat dan redha Allah.

Sebenarnya mereka ni bercadang nak datang balik bekerja di Malaysia. Tapi tak tau pulak bila mereka akan datang. Mungkin jugak dalam masa yang terdekat ini...??? Tunggu dan lihat sajalah.

No comments:

Post a Comment