m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, July 13, 2015

Kawan-kawanku Engineer Mekanikal

Sengaja aku paparkan dua lagi gambar karikatur teman sepejabatku untuk tatapan kalian. Dah hujung-hujung bulan Ramadan ni, mood raya semakin memuncak. Mood bekerja semakin menurun. Aku pun belasahlah lukis gambar kengkawan sepejabat denganku bagi menghilangkan bosan. 

Kawan yang ini seorang Jurutera Mekanikal. Aku tak pasti sama ada dia bekerja di bawah ofis Mott MacDonald ataupun sekadar bertapak di ofis ini. Macam aku. Kami buat projek MRT fasa 1. Jadi semua konsultan dari firma-firma lain turut dikumpulkan di sini bagi memudahkan kerja dan koordinasi. Nama kawanku ini ialah Aiman. Nama panjangnya kalau tak silap aku ialah Aiman Tak Kisah. Itulah aje pasal kawan aku yang sorang ni.


Lagi sorang kawan aku ni pun Jurutera Mekanikal jugak. Nama dia Tang. Aku panggil dia Mister Tang pasal dia dah berusia sikit. Mr Tang ni kelakar orang dia. Kalau ketawa punyalah kuat. Satu bangunan boleh dengar gelak tawanya. Ha ha ha ha ha!!! Nama penuh Mr Tang kalau tak silap aku ialah Tang Mana? Agaknya lah. Tapi mungkin jugak aku salah. Itu ajalah pasal kawan aku Mr Tang. 

Sekian terima kasih. Mohon maaf kepada kedua-dua Aiman dan Mr Tang kalau tersinggung dengan joke bodoh aku ni.


No comments:

Post a Comment