m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, January 3, 2013

Double birthday celebration

Tanggal 16 Disember adalah hari jadi isteri aku. Selang empat hari lepas tu, birthday kakak aku pulak. Jadi kami pun menyambut kedua-dua hari jadi ini pada tarikh yang sama sekali gus. Tempat pilihan ialah di Restoran Paya Serai di Hotel Hilton PJ. Wife aku yang buat arrangement dan buat booking. Maka pada hari yang telah ditetapkan, kami pun ke sanalah untuk berjamu. (Actually, kami memang dah bermalam kat hotel tu pun. Lepas check-out barulah kami pergi makan hi-tea kat Paya Serai).

Makan time di Restoran Paya Serai, Hotel Hilton, PJ.
Kek hari jadi. Ada beberapa jenis buah berry di atasnya. Korang kenal tak semua jenis berry tu?
Menikmati juadah buffet.
Yana dan Wanie.
Makanan pilihan kalau kat hotel mestilah banyak. Cuma kami makan breakfast tadi pagi agak terlewat sedikit. Maka perut masih kenyang lagi, dan tak mampulah pulak kami nak makan dan sumbat sepenuh hati kat dalam perut kami yang tak sebegitu besar tu. Aku rasa, kali nilah yang aku makan paling sedikit sekali di hotel. Selalunya, aku akan menyediakan perut sebesar perut king-kong sebelum aku melangkah masuk ke arena makan buffet kat hotel. Kekadang pulak, aku akan makan sampai muntah. Lepas muntah, makan lagi sampai muntah lagi. Dan lepas muntah tu, makan lagi. Dan lagi. Dan lagi. Sampai muntah, dan muntah, dan muntah lagi. Sampailah tutup kedai. Begitu dahsyatnya teknik aku makan buffet. Tapi itu dulu. Sekarang usia dah lanjut, perut dah tak boleh menampung apa-apa saja yang berunsur keterlaluan.

Wanie dan adikku.
Adik dan ibuku.
Adik, ibu dan kakakku.
Sabriena tumpang makan buffet sikit.
Aku memang cukup geram nengok gambar Sabriena sengih macam ni. Eeeee!!!!
Walaupun santai, kami sangat enjoy dapat makan-makan dan borak-borak, serta mencuba semua jenis masakan yang disajikan. Ada beberapa makanan yang aku rasa sangat sedap di Restoran Paya Serai. Antaranya ialah kuih bom berbijan. Dia tak macam yang biasa dijumpai di gerai-gerai kuih tepi jalan. Kuih bom yang ini, kalau makan, dia tak pulak meletup. Sebaliknya, kesedapannya dapat dinikmati secara menyeluruh. Dan satu lagi feberet aku ialah kambing bakar. Walaupun bukan yang paling sedap yang aku pernah makan, tapi asal nama kambing aje, aku memang sangat suka. Chicken pie dia jugak boleh tahan rasanya. Cepat betul laris. Tapi sempat jugak aku menjamahnya. 

Farid dan Syahmie - dua orang DBKL.
Birthday girls.
Satu kek untuk dua orang.
Setelah acara potong kek dan bergambar, kami terus makan sekadar yang termampu. Lepas tu barulah kami menyusun langkah untuk pulang ke rumah dalam keadaan perut yang sendat dan kenyang. Terima kasih kepada isteriku yang telah meng-organise jamuan ini. Dan terima kasih untuk semua kerana sudi meraikan jamuan ini.

Bergambar ramai-ramai.
Amier main nyorok-nyorok pulak.
Last shot sebelum bersurai.

No comments:

Post a Comment