m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, January 4, 2013

Bersantai di Hilton Sentral: Hotel demi hotel

Minggu sebelumnya kami telah bercuti di Hotel Hilton-PJ. Minggu berikutnya kami bercuti di Hotel Hilton lagi. Kali ni di KL Sentral pulak. Kami macam dah jadi Hilton fan pulak. Tapi tak apa. Yang paling seronok dapat tidur kat hotel sudah pastinya Amier. Percutian kali ni kira macam free aje, pasal jadi member. Jadi, bilik yang dia bagi pun ala kadar ajelah.

Bangunan hotel dari luar.
Kami pergi bercuti berlapan orang semuanya, termasuklah Sabriena. Mula-mula kami menjejakkan kaki ke bilik, alangkah terkejut badaknya kami pasal dapat bilik yang sangat kecil. Memang bilik khusus untuk dua orang aje. Kami terfikir jugak macam mana gayanya nak memuatkan seramai lapan orang nanti. Kami mintak tukar bilik. Dia bagi saiz bilik yang sama, cuma layout perabot dia agak lain sikit. Okay. Kami pilih bilik dengan layout yang kedua. Masih sempit. Tapi kena pandai-pandailah mengatur tempat tidur.

Di luar kamar hotel.
Sampai-sampai hotel aje, kami terus makan.
Kami makan tengah hari kat bilik hotel aje. Sepatutnya kami kena pergi majlis orang kahwin. Tapi pasal dah agak terlewat, maka akhirnya kami tak jadi ke sana. Di hotel, aku cuma layan tv ajelah sambil main-main dengan Sabriena. Waktu petang, kami turun ke tingkat 8, pergi mandi kat swimming pool. Dan orang yang paling teruja bila mandi kat swimming pool ialah Amier!

Sabriena main i-pad dengan abangnnya.
Sabriena gembira dapat main i-pad. Hooorrreeeyyy!!!
Syahmie bersantai di tepi kolam renang.
Pandangan di sekitar kawasan hotel.
Pergolla di swimming pool.
Pemandangan waktu senja diambil dari kawasan swimming pool hotel.
Walaupun duduk kat bilik kecil dengan kepadatan penduduk yang ramai, kami happy aje. Minggu lepas aku pergi bercuti kena buat kerja ofis. Minggu ni aku bercuti dengan fikiran bebas dari dibelenggu oleh kerja-kerja pejabat. Barulah betul-betul dinamakan cuti.

Bersambung...

Di sekitar kawasan lobi hotel.
Masih di kawasan lobi hotel.

No comments:

Post a Comment