m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, January 18, 2013

Ayam Penyet Ria - Ayam penyet yang happy

Tarikhnya adalah 6hb Januari 2013. Memang aku ingat sangat tarikh tu. Kami telah ke sebuah restoran di sekitar Ampang Point untuk makan tengah hari. Agak lewat jugak masa tu untuk makan tengah hari. Dekat-dekat jam 4 petang kalau tak silap aku. Kami semua, termasuk anak-anak buah telah berkumpul di Hospital Ampang Puteri. Dan dari sana, kami ramai-ramai berjalan kaki ke sebuah restoran bernama Restoran Ayam Penyet Ria. Kami ambil tempat masing-masing dan mula membuat pesanan.

Aku order ayam penyet. Kebanyakan dari kami pun order ayam penyet jugak, makanan yang sangat popular masa kini. Masakan dari Indonesia. Ada jugak yang order ikan keli penyet, angsa penyet, cekodok penyek penyet, dan lain-lain lagi. Tak lama menunggu, pesanan kami pun sampailah.

Restoran Ayam Penyet Ria yang taklah begitu ramai pengunjung.
Masakan ayam penyet dari restoran ni memang agak sedap jugaklah. Puas hati jugak kami makan. Memang sedap. Aku berani nak rekomen kat orang-orang lain pasal rasanya memang enak. Dan dia punya ABC memang sangat mengancam dari segi rupa bentuknya. Aku rasa, dia punya rasa pun hebat jugak kot. Aku nengok muka sorang-sorang. Semua nampak puas bila makan makanan kat restoran tu. Semua tersandar kat kerusi dengan penuh kelegaan. Lepas makan, kami siap berorak-borak dan bergurau senda antara kami. Memang terbit suasana yang happy. Mungkin sebab nama dia Ayam Penyet Ria. Sebab tulah agaknya kami semua terus jadi riang ria. Lepas makan, kami terus kembali mengunjungi Hospital Ampang Puteri kat seberang jalan. Dan tak sangka pulak, kami bakal dikejutkan dengan satu peristiwa yang sangat menyayat hati........

Semua sedang makan dengan penuh perasaan.
Cuba nengok ABC dia. Mengancam kan?

No comments:

Post a Comment