m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, June 17, 2011

Terpenjara kat KLCC

Ni dah dekat seminggu aku dipenjara kat menara berkembar KLCC. Sedang menilai kontraktor yang masuk tender untuk satu kerja pembangunan kerajaan kat Pahang. Inilah first time aku kerja macam ni. Nasib baik ada kawan-kawan yang berpengalaman yang boleh ngajar aku. Pergerakan tak boleh terlalu bebas. Banyak pantang larangnya supaya maklumat tak bocor. Akibatnya bila dah duduk lama-lama kat bilik kecil yang tertutup rapi, masing-masing punya mental pun jadi tak berapa normal. Kawan aku sampai mula cakap merapu-rapu dan keluar semua jenis lawak jenaka yang diketahui dari kecil sampai sekarang.

Yang bestnya dapatlah aku merasa naik bangunan tinggi sampai ke paras jambatan link bridge. Makan tengahari pun jam 6.30 petang. Balik bila lampu shut down automatic jam 9.00 malam. Tapi taklah setiap hari macam tu. Kekadang je. Ini adalah pengalaman pertama yang sangat bermakna bagi aku.

Dari tingkat 42 Menara Berkembar.

Jambatan tingkat 42.

No comments:

Post a Comment