m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 29, 2011

I/C baru, wajah baru

Awal-awal pagi aku dah ke Jabatan Pendaftaran Negara di Taman Maluri pasal nak ambil kad pengenalan anak aku, Syahmie dan aku punya jugak, menggantikan yang lama yang telah rosak cipnya. Suasana sangat tenang. Takda orang beratur panjang, takda petugas menaikkan suara. Tak macam masa dulu-dulu-dulu-dulu masa bapak aku bawak aku pergi buat kad pengenalan kat Chow Kit. Dah lah sempit, berasak-asak. Petugas pulak terjerit-jerit meninggikan suara.

Aku puas hati dengan kad pengenalan aku yang baru. Berkilat-kilat macam baru lepas kena polish dengan wax. Soal gambar, aku okay aje. Dah muka aku macam tu nak buat macam mana lagi. Aku harap kali ni cip dia takkan cepat rosak walaupun dihenyak di bawah punggung aku sepanjang masa.




2 comments:

  1. Bro Adi,

    Waaaaah! Cip baru ke? Nak, nak ! :)

    ReplyDelete
  2. Bro Dolah, Yang tak tahan bila nengok dia tukar jadi robot. Susah nak control. Nakal giler.

    ReplyDelete