m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, June 5, 2011

Belajar kungfu dengan panda

Sempena cuti sekolah aku memang tak banyak plan untuk anak-anak aku pasal ada beberapa perkara yang terhad. Jadi secara spontan aku ajak anak-anak nengok wayang. Wayang tu agak ganas, penuh aksi, dinamik dan menyuspenkan.

Beratur beli tiket
8 tiket wayang untuk 8 orang.
Selepas zuhur aku dan isteri serta Amier pergi ke panggung wayang kebanggaan orang-orang Ampang iaitu MBO Galaxy yang terletak di Taman Dagang. Aku beli 8 tiket wayang. Dua orang anak buah aku dan kakak aku pun nak ikut sama. Plan asal nak tengok versi 3D, tapi dengar ceritanya yang versi 3D tu sangat merbahaya pasal masa Panda tu buat flying kick, silap-silap muka kita yang terasa penangan kick dia tu. Memang macam realistik. Jadi aku nengok kat Ampang jelah - dekat dan lebih murah.

Nengok wayang takda popcorn takda makna.
Sebelum masuk panggung, macam biasalah kami akan beli popcorn. Kalau nengok wayang takda popcorn macam kurang syarat aje. Popcorn tu menambahkan lagi mood cerita tu sebenarnya. Lepas nengok, kami memang rasa puas, maklumlah, kami semua anak beranak memang peminat kartun yang tegar. Cuma Amier aje yang entah kenapa masa kat panggung dia sibuk main I-phone mama dia. Anyway, itulah aktiviti keluarga musim cuti sekolah kali ni.





No comments:

Post a Comment