m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 8, 2011

Sinetron Indon

Aku sangat pasti korang semua pernah nengok Sinetron Indonesia yang galak ditayangkan di tv-tv kita kat rumah. Aku tak layan sangat, tapi kalau dah tiap-tiap hari, dari pagi ke malam dok tayang kat tv, lambat laun mesti terlayan jugak kan? Ada beberapa benda yang memang selalu dapat kita nengok dan menjadi identiti cerita sinetron Indon ini. Berikut aku nak tunjukkan 2 perkara:

1. Masa menghadap muka Si Baik, Si Jahat buat muka simpati, sedih, insaf habis. Tapi bila belakang muka Si Baik, Si Jahat akan memperlihatkan muka jahat dia yang sebenarnya. Nak-nak bila kena zoom dengan kamera, makin menjadi-jadi muka jahatnya tu.




2. Dalam cerita sinetron Indon memang banyak scene terkejut. Kalau dah terkejut tu, mau makan berjam-jam baru reda dia punya terkejut. Mata mesti terjegil bulat macam nak terkeluar. Pas tu camera akan zoom makin lama makin dekat dan besar muka-muka orang yang terkejut tu sampai nampak kerepot, taik mata dan jerawat kat muka. Kalau tak percaya nengoklah, setiap episod mesti ada scene terkejut.






1 comment: