m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, June 30, 2011

Hari Bapa di Impiana: Makan-makan dan macam-macam

Hari Bapa dah berlalu lebih 2 minggu lalu. Tapi baru sekarang aku berkesempatan nak berkisah. Kami meraikan hari bapa di Hotel Impiana. Adik aku yang belanja. So, kami okay aje. Tak macam sesetengah tempat, nampaknya di sini tetamu yang makan lunch tak begitu ramai. Jadi kami dapat berlegar-legar memilih lauk pauk dengan sangat selesa. Tak payah berebut-rebut macam mangsa banjir Pakistan, atau mangsa kebuluran di Afrika.

Gembira.
Gembira.

Gembira.
Gembira.

Gembira.
Lauk tersedap bagi aku pada hari tu adalah kari kepala ikan merah. Aku rodok jugak periuk kot-kot ada kepala ikan paus nak dijamah. Tapi hampa. Yang ada memang hanya kepala ikan merah aje. Kalau dulu kami makan buffet memang sampai perut dah nak meletup baru berhenti. Tapi style sekarang, makan ala kadar je. Rasa macam rugi kan? Tapi apa nak buat, bila semakin berusia perut dah tak boleh terima segala macam makanan yang berkilo-kilo beratnya disumbat ke dalam. Alamat akan muntah jam tu jugak!

 
Semua orang makan dengan gembiranya. Ada 3 orang penyanyi pulak lagi yang mendendangkan lagu macam-macam rentak untuk menghiburkan para tetamu. Di hujung acara ada cabutan bertuah dan adik aku mendapat salah satu hadiah yang ditawarkan. Percutian ke Thailand. Selain tu ada jugak sessi bergambar bersama bas dan lukisan karikatur oleh pelukis profesional. Selamat Hari Bapa (yang dah lepas) kepada semua bapa terutamanya bapa aku dan bapa mentuaku serta aku jugaklah. Dan terima kasih buat adikku yang telah belanja kami makan kat hotel.

Trio yang bernyanyi-nyanyi.

Menang hadiah cabutan bertuah.


Naik bas nak balik rumah.

No comments:

Post a Comment