m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, June 2, 2011

Talisman Malaysia Limited Annual Dinner: Acara bebas

Kembali ke acara makan malam tahunan @ makan besar Talisman di Mandarin Hotel. Sebenarnya acara ini juga sempena menyambut 10 tahun Talisman beroperasi di Malaysia. Jadi sambutannya agak lebih gemilang dari tahun-tahun yang  sebelumnya.

Menuntut subsidi beras dah minyak masak dari hartawan yang pemurah.
Sambutan kali ini agak menghiburkan jugak. Pengacara majlis diimport khas dari negara "down under" Australia - Donna Danielle. Tak pernah dengar pun nama ni, tapi beliau memang pengacara yang baik dan suka mengenakan orang. Pada sepanjang malam tu ada berbagai acara yang diadakan. Antaranya adalah mengibar napkin macam tentera surrender kalah perang. Dengar je lagu "I like to move it move it..." terus kibar bendera. Ada imbuhan yang akan diberikan nanti. 

Kalah perang - surrender.

Aku pulak melibatkan diri dalam satu permainan teka lagu kebangsaan dan bendera. Masa lagu dimainkan, siapa yang paling cepat sampai kat pentas layak untuk menjawab soalan yang akan diajukan. Masa tu aku siap berlumba dengan satu mamat tu nak cepat-cepat naik pentas. On the way tu aku siap tersepak tangga pentas dan macam stuntman men-dive dan lantas tergolek atas pentas macam nangka busuk tergolek atas tanah daaaa... Malu campur bangga pun ada. Nak ikutkan mamat lagi sorang tu yang lebih cepat sampai pentas. Tapi oleh kerana pengacara kesian kat aku pasal dah tergolek dog, maka dia bagi jugak aku jawab soalan. Aku dapat jawab satu soalan betul dan satu lagi salah. Kalau masuk video ni memang memalukan. Arghhh...!

 
Ada juga acara menari berarak macam Keretapi Tanah Melayu. Kalau tak silap aku dia panggil Conga dance. Yang ini aku tak join-lah. Sekadar nengok aje. Selain dari tu ada jugak cabutan bertuah, best dress awards, meja bertuah dan pertunjukan silap mata.
 

Penutup acara adalah persembahan dari artis tempatan. Artis pilihan tahun ini ialah Mizz Nina, tunang si Noh Hujan tu. Persembahan dia tak berapa catchy sangat tapi kira boleh jelah. Lepas nyanyi 3 lagu, pengacara pun menutuplah majlis. Sekianlah adanya...

Mizz Nina in action.








No comments:

Post a Comment