m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 8, 2011

Entah kenapa, tiba-tiba terlintas...

Entah kenapa, tiba-tiba terlintas...
Ali menggagahkan diri
mengheret basikal mengayuh kaki
di malam gelita yang agak sepi
meredah jalanan seorang diri
untuk ke gelanggang bersama beraksi.

Entah kenapa tiba-tiba terlintas...
Kois yang sibuk berbulan-bulan
urusan kerjaya yang sampai tak terlayan
dengan Pesonanya dia berjalan
melepasi Duke bersendirian
hingga tiba di perkarangan dewan.

Entah kenapa, tiba-tiba terlintas...
aku mengajak Farid dan Syahmie
berganding-ganding membawa diri
untuk cergas di malam hari
melimpah keringat jatuh ke bumi
di dewan badminton yang masih tegap berdiri.

Sekian, terima kasih.


Itulah yang aku nak ceritakan, nasib baik jugak Ali datang, walaupun sorang-sorang je. Kois yang dah lama tak join pun datang main jugak malam semalam. Dan kebetulan bebudak cuti sekolah, aku pun ajaklah Farid & Syahmie. Kalau tak memang tak cukup korum nak main double. Geng court sebelah pun aku nengok tak berapa ramai jugak. Jadi tak bolehlah nak import players. Tapi main semalam memang sangat santai. Keinginan nak bermain bersungguh-sungguh tu macam tak ada. Asal dapat pukul shuttle tu kira okay-lah. Aku pulak tengah batuk selesema. Dengan kahak banyak melekat kat tekak, nafas pun tak berapa lancar. Jadi main pun ala kadar aje. Yang penting dah berpeluh. Nanti bila dah sihat barulah pulun betul-betul.

No comments:

Post a Comment