m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 22, 2011

Bergabung dengan orang hospital

Satu minggu kami terpaksa rehat dari main badminton pasal dewan badminton kami disewa oleh produser filem Tayangan Unggul (kalau tak silap Aflin Shauki punya). Ada shooting. Nama cerita dia "Ratu Idola". Aku ada jugak jenguk-jenguk kat dewan tu kot-kot ternampak Aflin Shauki atau mana-mana artis popular tanah air yang berlakon. Haram sorang pun tak nampak. Ingatkan nak jugak menempel jadi extra, tapi takda chance-lah pulak.

Semalam aku dapat main badminton lagi pasal shooting dah selesai kat dewan. Tapi yang datang main cuma aku, abang Zai dan Kois saja. Kebetulan kat court sebelah tengah ada friendly tournament antara geng hospital HKL dan geng Ampang Indah. Jadi ramailah orang yang datang. Aku pun mengajaklah sapa-sapa yang nak main dengan kami untuk cukupkan korum.

Kami main dengan geng hospital. Sorang-sorang skill dia hebat-hebat. Tercungap-cungap kami dibuatnya. Drop dia kemas, backhand dia kuat, net play dia cantik. Banyak jurus-jurus baru yang tak pernah aku nengok telah dikeluarkan mereka. Antaranya ialah jurus bedah siasat mayat, jurus suntikan pelali, jurus sedutan air sumsum tulang belakang, dan yang paling merbahaya sekali ialah jurus ambulan langgar lampu merah. Bermain dengan mereka memang banyak boleh belajar - cara mereka control tangkis, cara mereka placing dan cara-cara nak buat rawatan kecemasan kalau kaki terseliuh. Kois aku nengok skill dia telah makin up bila partner dengan brother hospital tu. Kois siap boleh keluarkan jurus CPR dan jurus jururawat pelatih pulak tu  lagi. Kami main sampai lencun badan dengan peluh. Lepas tu abang Zai belanja minum teh halia dan kacang goreng. Memang puas main semalam.


No comments:

Post a Comment