m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, June 29, 2011

Lif yang mengerikan...

Pagi tadi aku ke FOMEMA di Pusat Bandar Damansara. Ada urusan pembantu rumah di sana yang perlu dibereskan. Nak parking kat situ memang leceh sikit. Semua parking biasanya dah di-reserve untuk kakitangan yang bekerja di situ. Cuma sebahagian kecil aje tempat parking pelawat. Itu pun duduk kat tingkat yang paling bawah, paling terpencil dan paling mengerikan.

Aku nak ke tingkat atas dengan menaiki lif. Sebelah lif tertulis perkataan "LIF ROSAK". Aku terfikir jugak, rosakkah lif tu? Kalau rosak mestilah tanda tu diletak betul-betul depan lif. Mesti ada penghadangnya biar orang tak masuk lif. Lalu aku meyakinkan diri bahawa lif tu dah di-repair. Bila aku naik aje lif tu dah mula buat hal. Dia ada pause kejap, tersangkut-sangkut dan ada bunyi macam mengilai sikit - hhhiiiiiiiiiiiiiieeee... Macam tu lebih kurang bunyi dia. Keluar dari lif aje aku dah rasa mabuk dan macam nak muntah. Memang mengerikan. Nasib baik cuma 4 tingkat je. Kalau 40 tingkat memang sah-sah aku muntah dalam lif tu jugak. Sapa nak kuat boleh makan muntah aku. Siapa-siapa ada berani, bolehlah cuba naik ini lif.

No comments:

Post a Comment