m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, June 5, 2011

Menghampiri Roland Garros

Hangat pasal Roland Garros French Open diperkatakan oleh peminat-peminat tenis sedunia. Final wanita menyaksikan pemain Asia pertama menjulang trophy - Li Na dari China. Dan Raja gelanggang tanah liat Rafael Nadal nampaknya belum boleh digugat. Kami berempat, aku, abang Hj Nordin, Abang Md Nor dan Syed Hakim telah berkumpul di gelanggang tenis Jalan Jelatek yang terkenal dengan panas terik dan hingar kenderaan. Gelanggang yang lebih selesa seperti di Titiwangsa penuh kerana ada kejuaraan MSSM. Tak kisahlah. Asal ada court kami akan main.

Kami cuma berempat ngam-ngam. Aku partner dengan abang Hj Nordin. Dua set pertama kami main dengan konfiden dan menang 6-4, 6-1. Set ketiga bila menghadap silau mentari kami tewas 1-6. Set keempat bermula baik bila kami mendahului 3-0. Tapi entah macam mana, keletihan melanda kami, sedangkan pihak lawan seolah-olah telah mendapat rentak yang serasi, terutamanya Syed Hakim. Akhirnya kami tewas 3-6. Kalau ikut French Open kena ada satu  lagi set penentuan. Tapi abang Hj Nordin terpaksa surrender pasal ada hal lain dia kena attend. Aku rasa kalau main satu lagi set mungkin kami kalah dari segi mental & stamina. Keseluruhannya seri 2-2 lah. Dan aku sendiri tak pernah main 4 set tanpa henti. Biasanya aku akan rehat lepas 2 set. Kami puas hati. Cuma nampak sedikit kehampaan di wajah Syed Hakim, kerana beliau memang nak complete-kan 5 set dan memutlakkan kejuaraan pada hari itu. He he he... tak kesampaian hajatnya itu.


No comments:

Post a Comment