m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, May 7, 2013

Hasbullah @ Botok

Kira-kira lebih sebulan yang lalu, aku ke Gemencheh hantar Syahmie pulang ke asrama. Baliknya aku ikut highway LEKAS dengan harapan lekas jugaklah kami sampai ke rumah dengan selamat. Waktu maghrib, kami singgah di sebuah R&R LEKAS untuk solat dan makan malam. Masa tulah aku terserempak dengan kawan lama aku. Kawan satu sekolah menengah di MRSM Pengkalan Chepa, Kelantan. Nama kawan aku tu Ahmad Hasbullah Hasan. Kami panggil dia Botok. Bukannya Botox! Sejarah macam mana dia boleh dapat nama Botok tu pun aku tak berapa ingat. Mungkin sebab dia pernah potong rambut pendek sampai botak kot?

Hasbullah ni bukanlah kawan aku yang paling rapat. Tapi sewaktu kami satu kelas, Hasbullah lah yang telah menenangkan keadaan dan memberikan sokongan kepada aku masa aku tengah stress oleh suatu kejadian yang berlaku. Aku cerita macam tu ajelah. Tak payah nak detail sangat. Aku rasa Hasbullah pun dah tak ingat budi baik yang telah diberikan pada aku. Tapi kebaikan seumpama itu wajar diingati, terutama oleh aku sendiri. Semoga persahabatan ini berlanjutan hingga akhir hayat.

Aku dan Botok.

No comments:

Post a Comment