m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Sunday, March 9, 2014

Tennis TTC Open 2014: Dan juaranya adalah...

Bahagian 2 (Akhir)

Perlawanan tenis di kejohanan TTC Open bulan lalu berlangsung sampai ke petang. Tapi masa tu aku dah chow. Tapi sebelum balik, aku sempat jugak test reket baru yang aku beli kat kedai di Bangi. Mula-mula aku pergi ke Court F main sorang-sorang. Tak lama lepas tu Haini datang nak sparing dengan aku. Lagilah cantik. Aku pun swing-lah reket Wilson Pro Staff BLX Six.One 100 yang dipadankan dengan tali Luxilon Alu Power Rough dengan tension 60 lb. Pukul punya pukul, aku rasa okay jugaklah. Tapi tak sehebat reket-reket aku yang lain. Mungkin masih belum biasa lagi kot. Cuma bila nak buat under spin agak best jugak. Kira-kira setengah jam aku sparing dengan Haini. Lepas tu aku kena balik pasal ada tempat lain yang aku kena pergi pada tengah hari tu.

Haini masuk kategori doubles partner dengan Zahari.
Coach Balqis sedang bagi tips kat Atok teknik main tenis, "Engkau kena main macam ular senduk - patuk berbisa".
Salah sorang wakil TTC - Fauzi main dalam acara singles.
Gaya Fauzi masa nak ambil bola backhand.
Pukulan top spin sempurna dilakukan dengan konfiden.
Nak buat pukulan forehand pulak.
Buat preparation dulu.
Alamak! Bola dah sampai. Nak pukul pakai reket ke nak tendang pakai kaki?
Aaahhh! Tendang pakai kaki dulu, lepas tu baru pukul pakai reket. Nah! Amekaw!!!
Fauzi baru saja membuat satu pukulan kencang dan laju bagaikan F1.
Gaya Fauzi mengambil bola backhand.
Yang penting dalam mengambil bola backhand adalah gaya.
Keputusan penuh perlawanan ada dalam rekod urusetia TTC. Tapi juara dan naib juara, adalah seperti berikut:

Singles:-
Champion - Mohd Syahwal
Runners Up - Hossen Kenit

Doubles:-
Champion - Raja Ahmad Safuan / Hazeeq
Runners Up - Reeza Lim / Syahril Anuar 

Kedua-dua game final ni aku tak dapat nengok. Mesti hebat kan? Next time mungkin ada wakil TTCians yang boleh mara ke tahap ini. Aku nengok geng TTCians pun dah semakin improve permainan kami. Dengan tunjuk ajar Coach Balqis, insya Allah kemenangan akan berpihak kepada kami.

TAMAT.


Menyaksikan perlawanan Fauzi menentang Sebastien Fouquet.
Ramai yang menyaksikan perlawanan international ini. Dan ramai lagi yang tak dapat tiket untuk masuk ke stadium.
Azizul release tension dengan membaca suratkhabar.
Tapi kalau ada berita pasal tenis, dia akan skip.
DJ Izat sedang memperdengarkan lagu-lagu yang boleh menaikkan semangat pemain-pemain yang bertanding, seperti lagu Ombak Rindu, dan lagu Bahagiamu Deritaku.
Kalau nak request lagu boleh, tapi satu lagu kena charge RM2.
Aman mengambil kesempatan untuk mendapatkan duit lebih dengan  membuka gerai repair kasut tenis yang koyak.
Duit yang diperolehi telah digunakan untuk masuk pertandingan kategori doubles.

No comments:

Post a Comment