m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, December 7, 2012

Amier main badminton

Minggu lepas aku main badminton lagi. Masa tu tangan aku tengah sakit sangat, pasal terlebih smash pada minggu sebelumnya. Tangan aku kena penyakit yang dikenali sebagai 'tennis elbow' (radang pada otot tendon). Tapi aku kena jugak pergi exercise. Jadi sepanjang permainan tu aku cuma pukul tangkis perlahan-lahan ajelah. Kalau pukul kuat sikit, atau salah ambil tangkis, akan menjeritlah aku, "Atttooyyyyaaaaiii!!!" Dan sejenak selepas tu, seluruh dewan jadi sunyi sepi kerana terkejut dengan jeritan aku yang padu itu.

Oleh kerana Syahmie tengah cuti sekolah, maka sudah pasti aku telah mengajak Syahmie untuk join aku main badminton. Amier pulak, bila nampak abangnya ikut aku ke gelanggang, dia pun nak ikut samalah. Bukan nak main badminton sangat. Tapi kata Amier, "Nanti kita pergi minum kan?" Sebab tulah dia nak ikut kami.

Abby, Ali, Amin, Amier, Amie (gelaran kepada Syahmie) dan Adi (akulah tu). Semua start dari huruf 'A'.
Selepas main badminton ala-ala auw-auww (pasal pukul tangkis lemah gemalai), kami pun pergilah ke warung berdekatan. Semua orang order air. Amier pun turut meng-order sama. Tapi Amier order lebih dari orang lain. Dia jugak order nasi goreng. Bila nasi goreng sampai, Amier pun makanlah dengan berselera sekali. Dan yang lain sekadar menengok Amier ajelah. Bila air dah diminum, dan Amier dah selesai makan, barulah kami pulang ke rumah masing-masing. 

Amier tengah makan dengan penuh khusyuk.

2 comments: