m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Tuesday, June 9, 2015

Sambutan Hari Guru 2015 SK Ampang

22 Mei 2015 - Pada tarikh ini, sekolah rendah Amier, SK Ampang buat sambutan Hari Guru di Dewan Ahmad Razali. Pagi-pagi lagi aku dah hantar Amier ke dewan untuk meraikan guru-guru yang telah berpenat lelah mengajar anak-anak. Kebetulan pada hari tu, Amier dan kengkawan sekelasnya ada membuat persembahan nyanyian koir. Mereka kena menyanyikan lagu untuk guru.

Sehari sebelum persembahan itu, aku dengan Amier telah ke Ampang Point membeli macam-macam barang keperluan yang telah disenaraikan oleh guru kelas Amier. Antara barang-barang yang telah disenaraikan termasuklah seluar jeans, kasut hitam tak ada tali, dan baju kemeja. Alamak! Macam-macam pulaklah requirement si cikgu untuk persembahan ini. Amier memang tak ada seluar jeans. Kasut hitam tak ada tali pun dia tak ada. Maka terpaksalah aku pergi membelinya kat kedai berdekatan. Nak cari seluar jeans yang ngam dengan badan amir tak lah sebegitu mudah pasal perut Amier agak maju ke hadapan. Kena beli seluar orang besar. Lepas tu hantar kedai suruh alter pulak lagi. Beli pulak tali pinggang. In case longgar. Nasib baiklah nak cari kasut hitam tak bertali tu tak susah sangat. Tapi dalam masa yang sangat singkat ni, tak adalah pulak yang murah-murah. Terpaksalah beli yang agak mahal, walaupun jenamanya cuma Bata.

Pentas dan banner Hari Guru 2015.
"Pelajar-pelajar" sedang menyiapkan keperluan persembahan Hari Guru.
Di dewan persembahan, aku nengok ada banyak pelajar-pelajar lanjut umur berkeliaran di situ. Bila aku nengok betul-betul, rupa-rupanya mereka semua tu guru-guru sekolah Amier yang berpakaian seperti pelajar sekolah. Yang guru-guru bertubuh kecil tu, memang sebijik macam pelajar. Kalau yang bertubuh besar tu nampak macam pelajar super senior lah. Aku tinggalkan Amier dengan rakan-rakannya di dewan. Aku kena pergi kerja di pejabat. Tengah hari sikit, aku akan datang lagi dan jemput Amier untuk pulang.

Selamat Hari Guru + Cikgu + Sifu.

Murid-murid menanti acara dimulakan sebentar lagi.

No comments:

Post a Comment