m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Thursday, June 11, 2015

Perkahwinan dua pupuku - Saiful

24 Mei 2015 - Seorang lagi dua pupuku berkahwin pada tarikh ini. Nama dia Saiful. Anak bongsu kepada Datuk Zahari dan Datin Jamiah (sepupu ibuku). Majlis telah diadakan di Dewan Gemilang, Kelana Jaya. Dewan tu sangat cantik berhias Kami sampai dewan majlis kira-kira jam 2 petang lebih. Terus kami cari tempat duduk untuk makan.

Banner majlis perkahwinan Saiful dan Masyita.
Majlis diadakan di Dewan Gemilang, Yayasan Felda.
Pengantin di meja santapan diraja.
Datuk Dr Azhar turut hadir.
Dalam banyak-banyak orang yang hadir, mataku terlihat seseorang yang sangat VIP. Eh! Itu macam Tun Ahmad Sarji - seorang tokoh pentadbir di Malaysia. Aku gosok kedua-dua mataku berkali-kali, bagi memastikan apa yang kupandang bukanlah khayalan. Memang betul. Itu memang Tun Ahmad Sarji. Aku tak puas hati. Lalu kuletak pulak Eye Mo berbotol-botol ke dalam mata ku. Masih tak puas hati lagi. Lalu kuambil berus sabut dan berus dawai, dan kugonyoh-gonyoh mataku dengan berus-berus itu. Dicampur pulak dengan sabun FAB serbuk serta cecair Dynamo bagi memastikan pandanganku tidak terbias atau terkabur dek habuk yang masuk ke mata. Setelah digosok, masih wajah Tun Ahmad Sarji yang ada di depan mataku. Okay. Confirm! Apa yang kunampak bukanlah suatu khayalan menjelma. Rupa-rupanya, menurut ibuku, Tun dengan Pakcik Datuk Zahari memang berkawan rapat sejak dulu lagi. Ohhhh... Patutlah.

Tun Ahmad Sarji sebagai tetamu kehormat.
Pengantin dengan kek perkahwinan bertingkat.
Memotong kek perkahwinan.
Bersedia untuk menyuapkan makanan ke mulut isteri.
Rasalah suapan kek istimewa ini.
Nah, amek, makan.
Seorang lagi dua pupuku dengan anaknya. Sori, tang nama aku tak berapa ingatlah.
Makcik Kamisah dengan salah seorang puterinya.
Cucu Pakcik Jamil dan Makcik Kamisah.
Setelah makan, aku sempat merayau-rayau di sekeliling dewan mencari kaum keluarga, sanak-saudara yang aku kenali. Tak sebegitu ramai di kalangan tetamu yang aku kenali. Aku cuma terlihat kelibat Pakcik Jamil dan keluarga. 

Setelah bersalaman dan ambil gambar, kami minta diri untuk pulang. Kami dibekalkan dengan buah tangan pengantin sorang sebiji. Terima kasih kepada Pakcik Datuk Zahari dan Makcik Datin Jamiah. Dan tahniah kepada Saiful.

Sedang menjamu selera.
Amier dah selesai makan. Sekarang dia dah sangat kenyang.
Ada daging kambing panggang.
Bersama ibu pengantin lelaki - Makcik Datin Jamiah.
Tun Ahmad Sarji bersama ayah pengantin lelaki - Datuk Zahari yang berbaju warna hijau.
Bergambar kenangan bersama tetamu VIP.
Banner meraikan mempelai.

No comments:

Post a Comment