m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, June 13, 2014

Ibuk sambut birthday ke-80 tahun

7 Mei 2014 - Tahun ni genap umur mak aku 80 tahun. Mak aku masih sihat, cuma dia masih berusaha untuk boleh berjalan kembali. Hari-hari mak aku dipenuhi dengan mengaji Al-Quran, tengok cerita agama kat tv, tengok siri motivasi kat tv, dan kalau petang-petang sikit, tengoklah drama Melayu.

Pada hari ni, kami belikan kek birthday untuk Ibuk. Sebelum makan kek, aku bacakan doa selamat sikit untuk mak aku dan semua keluarga. Lepas tu kami pun buatlah acara suap-menyuap makan kek ke mulut ahli keluarga. Kami jugak ada beli sate sikit untuk dimakan bersama-sama. Kepada Ibuk, selamat hari lahir yang ke-80 tahun. Semoga dipanjangkan umur dalam kebaikan dan kesihatan. Dan semoga sentiasa hidup dalam barokah dan dalam rahmat Allah.

Ibuk dengan kek birthday-nya.
Bersedia untuk menyanyikan lagu Happy Birthday.
Berkumpul anak-beranak di katil Ibuk.
Meniup api di lapan batang lilin setelah menyanyikan lagu Happy Birthday.
Tok Imam baca doa selamat sikit.
Ayah mengaminkan doa.
Turut sama mengaminkan doa.
Kek hari jadi ibuku.
Bersedia untuk memotong kek.
Kek dipotong dadu, sebelum dimasukkan ke dalam kuali untuk dimasak sambal tumis kek.
Bersedia untuk adegan menyuap kek ke dalam mulut.
Menyuapkan kek ke mulut Ayah.
Menyuapkan kek ke mulut aku pulak. Aaammm.....
Isteriku pulak mendapat suapan kek.
Menyuapkan kek ke mulut Yana pulak. Auuummm!!! Sedapnya!

No comments:

Post a Comment