m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Wednesday, May 25, 2011

Mesyuarat terpanjang di dunia @ Putrajaya

Petang semalam aku dan Ahmad ditugaskan untuk menghadiri satu mesyuarat EOT di Wisma Tani di Putrajaya. EOT tu maksudnya nak mintak tambah masa untuk siapkan projek. Oleh kerana ada beberapa masalah yang tak dapat dielakkan maka kontraktor terpaksa mintak tambahan masa untuk menyudahkan seluruh projek yang diamanahkan kepadanya.

Aku dengan Ahmad agak kelam kabut memecut dari Bangi ke Putrajaya pasal meeting start pukul 3 petang. Sampai-sampai dah terlewat sikit. Tapi mujur meeting belum start. Sebenarnya ada 19 group yang nak meeting dengan KSU. Kami group nombor 10. Kami jenguk bilik meeting takda orang. Dengar cerita dah tangguh pukul 5 petang. Alamak! Rugi time aku. Macam-macam benda boleh buat kat ofis. Tapi kami tunggu jugak. Dan meeting akhirnya start dekat nak pukul 6 petang. Group pertama masuk. Mereka keluar setengah jam kemudian. Adoi! Kalau satu group setengah jam, pukul berapa pulak kami dapat jumpa KSU? Aku mengeluh panjang. Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh..... 

Kami masih tunggu, sampai maghrib menjelang. Bila dah malam, perut mulalah berkeroncong. Nengok barang-barang makanan display yang dah expired pun kami boleh berselera nak makan. Bos aku Akmal yang pada mulanya tak dapat join meeting pasal ada meeting lain akhirnya datang jugak pasal meeting yang dia hadiri tadi telahpun selesai. Kami bertiga tunggulah dengan sabar. Jalan mundar mandir, bersila atas lantai, belek-belek barang-barang pameran di ruang legar, bercakap merapu sesama sendiri. Ini semua angkara menunggu terlalu lama dan sebab perut yang dah semakin lapar jugak. Bila jam hampir pukul 10 malam, aku terpaksa mintak diri pasal nak ambil wife aku yang menunggu kat Jalan Ampang. 

Lalu aku memecut pulak pulang ke ofis sebelum menghala ke Jalan Ampang. Bila sampai aku nengok wife aku dah keletihan menanti. Lalu kami terus pulang ke rumah. Hari esoknya aku tanya Ahmad, jam berapa meeting selesai? Kata Ahmad, dekat jam 12 tengah malam baru selesai meeting. Fuuuhhh! Pecah rekod ni! Nasib baik aku tak terus tunggu. Masa menunggu tu aku terjumpa dengan bekas pensyarah aku yang mula-mula mengajar aku design kat UTM. Itulah Ar Hamdan Jamal. Masa kat UTM kami tak berapa rapat. Tapi masa jumpa semalam dia sangat ramah dengan aku. Last sekali aku jumpa dia sewaktu kami sama-sama jamming untuk buat show sempena perjumpaan Pertubuhan Arkitek Malaysia Bahagian Selatan. Lepas tu terus putus kontek.

Ahmad membelek-belek makanan pameran, kot-kot boleh dimakan. Akmal sekadar memerhati dalam keadaan lapar.

1 comment:

  1. lamenye meeting..
    encik ahmad ngan puan muke same2 lapar..
    (=

    from:shazmira

    ReplyDelete