m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Monday, May 16, 2011

Malam Masihkah Kau Ingat: Muqadimah

Malam Masihkah Kau Ingat adalah suatu perjumpaan di antara seorang guru yang bernama Tuan Haji Abu Bakar Bin Osman dengan bekas pelajar-pelajarnya. Pencetus majlis ini bukanlah bekas pelajar-pelajarnya, tapi guru itu sendiri. Ia diadakan di Bilik Jade Palace, Kelab Sri Damansara pada malam hari Sabtu 14 Mei 2011. Meh aku berkisah sikit pasal malam ni.

Asal-asalnya ada beberapa kumpulan bekas pelajar-pelajar dari empat sekolah yang berlainan ajak Tn Hj Abu Bakar datang pada majlis reunion sekolah itu sebagai tetamu. Of course, pada waktu yang lain-lainlah. Sekolah-sekolah itu adalah: 1.SRK Batu 4 (2) 2.SMK Kampong Batu 3.SMK Raja Ali & 4.SMK Taman Maluri. Lalu cikgu ni terfikir, "Dulu diorang ajak aku jadi tetamu. Apa kata kali ni aku pulak ajak diorang jadi tetamu aku". Simple macam tu aje kisah dia. Antara satu sekolah dengan yang lain memanglah tak saling mengenali. Tapi cikgu ni nak gabungkan semuanya biar bekas anak-anak muridnya mula mengenali antara satu dengan yang lain. Bagus jugak idea ni. Menambahkan cable persahabatan.

 
Wife aku sebagai salah seorang committee terpaksalah datang awal sikit dari orang lain. Aku kat situ pun pada awalnya jadi macam gorila sumbang jugak pasal semua orang aku tak kenal. Tapi bila beberapa orang kenalan aku dari SMK Taman Maluri datang, barulah aku agak selesa sikit. Bukannya aku banyak berbual-bual pun, sekadar mengetahui ada orang yang kenal aku. Itu pun dah cukup bagus. 


Seekor kumbang di antara bunga-bunga - itulah Cikgu Tn Hj Abu Bakar.

No comments:

Post a Comment