m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, May 6, 2011

Melawat Terengganu Mei 2011: Tak nak Aziz, cuma nak satar

Masih di Terengganu: setelah makan dan membeli keropok, aku cari pulak satar kat warung tepi jalan. Niat di hati nak buat bekal makan kat rumah nanti. Bolehlah kakak dan ayah aku rasa sekali. Oleh kerana terlalu banyak orang yang buat satar, aku pun tak tau yang mana satu yang paling best. Okaylah. Aku berhenti ajelah kat mana-mana warung yang aku berkenan. 

Warung pertama aku berhenti aku beli 45 ketul satar. Itu kira borong semualah tu. Mak aku suruh beli lagi 30 ketul. Aku singgah pulak kat warung lain. Sekali penjual tu kata yang dah bakar tu orang dah booking. Kalau nak jugak kena tunggu. Tang tunggu nilah yang aku malas sikit. Last-last aku kata, "Okeylah. Bagi saya yang mentah pun takpa. Nanti kat rumah saya bakar sendiri pakai minyak petrol". Penjual tu pun terkejut jugak. Tak pernah pulak dia jual satar versi mentah. Setelah transaksi jual beli selesai, kami pun beredarlah balik ke KL. "I'm on my way, I'm on my way, Home sweet home" - Motley Crue.


No comments:

Post a Comment