m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, May 6, 2011

Bertembung dengan geng sebelah

Masa tu cuma aku berseorangan. Geng diorang dah ramai bukan main. Aku rasa ada dalam sepuluh orang kot. Aku jadi gementar. Manalah geng-geng aku tak kunjung tiba ni. Mana Faiisal, mana Kois, mana Abby, mana Hidayat, dan mana semuanya? Geng sebelah dah jeling-jelling kat aku seperti tak sabar-sabar nak beradu tenaga. Aku kuatkan semangat dan pergi menemui mereka berseorangan.

"Amacam? Nak lawan? Sorang kena masuk geng sini. Boleh?" kataku ringkas. Mereka bersetuju. Seorang dari geng mereka kini menjadi geng aku. Dan kami pun berentap dua lawan dua, dan akhirnya aku menang. Yeah! Itulah permainan badminton malam semalam. Tak ramai yang datang. Faiisal pun datang terlambat sikit. Lepas tu Akid menyusul, lagi lambat. Dah dekat pukul 11 malam, barulah Rahim pulak datang. 

Game badminton semalam memang kami terpaksa import geng sebelah. Akhirnya cita-cita Faiisal nak bermain dengan mereka telah tercapai. Dan dalam perkiraan aku, geng court sebelah memang lebih handal dari kami. Kami mungkin akan kalah dengan agregate 3-5 kalau bertanding dengan mereka. Tapi sempat jugak aku mempelajari beberapa teknik yang diamalkan beberapa orang pemain mereka. Ada yang memang terlalu handal bagi kami. Kena train lebih sikit untuk menyamai mereka.

Semalam jugak satu lagi reket aku mengalami kecederaan ketika Faiisal sedang menggunakannya. Frame reket aku retak. Ini mesti sebab selalu berlaga reket sesama sendiri. Dan ada kalanya digunakan sebagai pengetuk paku, penyudip pisang goreng atau pemukul lalat. Reket bernilai RM90 sudah hampir ke penghujung hayat. Masih boleh digunakan sampai ia betul-betul punah.

Para remaja sedang asyik belajar main badminton melalui YouTube. Ye ke tu?

Rekahan pada reket emasku.

No comments:

Post a Comment