m y f a m i l y

m y   f a m i l y

Friday, May 13, 2011

Bawa anak-anak ke hospital

Hari ni aku terpaksa ambil cuti pasal kakak aku selaku drebar anak-anak aku takda kat KL. Kakak aku pergi Kuantan nak settle-kan urusan bank kat sana. Jadi akulah yang kena hantar dan ambil budak-budak dari sekolah. Tapi cuti aku tak bermakna boleh lepak-lepak pasal kerja ofis bertimbun-timbun aku bawak balik rumah.

Kesempatan ini jugak aku gunakan untuk bawak Wanie dan Amier jumpa doktor kanak-kanak, Dr Nasir kat Hospital Ampang Puteri. Wanie ada tonsil yang besar. Doktor kata kalau dia menghadapi kepayahan bernafas atau selalu demam, kena terus potong dan buang tonsil tu. Amier pulak aku bawak pasal dia tertinggal satu jab yang dia belum ambik, untuk bayi umur 18 bulan. Amier tadi suspen jugak masa doktor cakap nak cucuk jarum. Tapi masa kena cucuk, dia steady aje pulak. Tak nangis pun. Memanglah tak sakit sangat. Lagi sakit kena cubit dengan aku. Selesai urusan, kami pun baliklah.

Kat lobby hospital.

Tengok ikan kat klinik doktor Nasir.

No comments:

Post a Comment